jueves, 5 de diciembre de 2013

エル・カラファテ El Calafate مدينة الخلافة


First stop: El Calafate!  We spent a few days in this Patagonian town that's almost as far south as one can go.  We stayed in a cute little cabin in the center of town and went to an ice bar where everything- furniture, walls, even the cups-were made of ice!  The weather was a little cold and often very windy.  At the airport on our way to Trelew, the airport employees told Shauna and I to hold on to our glasses as we walked out onto the tarmac to board the plane because the wind was so strong!  Once on board, the wind shook the plane as if we were barreling down the runway when in fact we were at a complete stop!  I was shocked that we took off in such strong winds.  Poor Koichi was not so lucky.  His flight back to Buenos Aires was cancelled, and he ended up having to spend two long and cold nights at the Calafate airport!

まずはエル*カラファテです!3日間ぐらいこの南パタゴニアの町にいました。町の中で可愛いキャビンに泊まり、アイス*バーに行きました。このアイス*バーは全部氷でできています:家具や壁やカップなどです!天気はちょっと寒くて強い風が吹いていました。カラファテの終わりのとき、シャーナさんと私は空港で飛行機まで歩いて行って、従業員が「風が強いですから、めがねをしっかり掴んでください」と言いました。飛行機に乗って、風のせいで飛行機が強く揺れていました。飛行機が出発した時、私はビックリして安心しました!でも浩一さんはかわいそうでした!ブエノスアイレスまでの便はキャンセルされて、2日間カラファテ空港に泊まりました>_<




アイス*バー Ice Bar




No hay comentarios:

Publicar un comentario